Vagy nem is olyan pici.
Hogy magyarázzam meg neki?
Hogyan értessem meg Vele, hogy miért olyan a magyar, amilyen? Miért történnek dolgok, amik? Hogy miért épp a Magyar Gárdáról szól az egyetlen hír hetek óta itt, az Isten svájci háta mögött?
Jó, ez nem igaz, Talmáról is beszámoltak...
Jól összevitatkoztunk.
Azt mondja, az embereknek Magyarországon nem csak a kormánytól kéne várniuk a segítséget, a megváltást.
Mi magunk, illetve a "MI" többsége - saját maga nem/sem teljesíti a saját kötelességeit.
Nem, tévedés ne essék, nem az állammal szemben.
Hanem egymásal szemben.
Hogy egy kicsit jobban érezzük magunkat odahaza.
Nem a kormány és nem Gyurcsány tehet arról, hogy nem mered az autódat az utcán parkoltatni, nem ők tehetnek arról, hogy kőbányán a felső szomszédaim ocsmányak, még állatnak sem nevezném őket...Nem a kommunisták vagy a szocik a felelőssek azért, mert a BKV sofőr bunkó és becsukja előttem a buszajtót vagy hogy úgy vezet, hogy a kanyarban elszállok.
Ő ugyanannyit keresne akkor is, ha megvárna és néha mosolyogna. Nem pedig áthajtana a piroson, városban nyolcvannyolccal.
Nem a politikusok parkolnak rám, basszák bele a kocsiajtót az enyémbe. Nem Kóka vagy Szíjjártó tolakszik elém a patikában a kassza előtt kígyózó sorban. Nem ők vágnak át a benzinkútnál és nem ők zsebelnek ki a négyeshatoson.
Nem Orbán vagy Szili tol le száztízzel az útról ott, ahol ötvennel lehetne menni.
A Magyar Gárda is inkább mást tehetne. Ha már ennyi emberük és energiájuk van. Ja, meg fekete egyenruhájuk, amit az a Gábor még azzal illetett, hogy a magyar népviseletekben is fellelhető népi motívum a fekete nadrág fehér inggel.
HugoBoss-nál is van ilyen, csezd meg...mégsem jobbosok.
És persze drága a benzin, de csak elenyésző kisebbséget sarkall az üzemanyag ár arra, hogy lassabban (=kisebb fogyasztással, alacsonyabb károsanyag-kibocsájtással) vezessen.
Próbáltam neki magyarázni, hogy ez azért van, mert mi, meggyötört magyarok, sehol nem találunk fogást a kurva életen, és a többség például az utakon vezeti le az agresszióját.
És/vagy azt mondja: güriztem ezért a kicseszett drága autóért, megdolgoztam érte, kifizettem a befizetnivalót, vagy nyögöm a részleteket, de AZ ENYÉM, és nekem ne ugassál, úgy vezetek, ahogy akarok, bőgetem a motort, odalépek, ha zöldre (=pirossárgára) vált a lámpa, mert nekem autóm van és sokba került.
Magyarországon az autópályák nyomvonalai úgy alakulnak, mint a türelmi zónák: sokmindenki szeretné, hogy legyen, de senki nem akar helyet adni nekik.
Élvezni sokmindenki szeretné, de nem az ajtaja előtt.
Vajon miért?
Ja, persze. Majd el'felejtettem.
Mert az ország többsége nem utazik és nincs szüksége autópályára, mert drága a benzin.
És hamar elmegy a pénz: sokba kerül ám bőgetni a motort a városban.
Utazgatásra, kirándulásra már nem jut.
A szabályokat, a megengedett sebességet a többség gátaknak fogja fel, korlátozásnak, amik a szabadságát csorbítják.
De...
Ha senki szabadságát nem korlátozzuk, akkor ugye mindenki azt csinál, amit akar. Vagyis...a szomszédom is, és onnantól fogva ő fog engem korlátozni, nem a jogszabályok...
Melyiknek van több értelme? Melyiket szeretnéd jobban?
Aki azt mondja, mondjuk Pesten, hogy "a gyerekemet nem engedném gyalog iskolába menni, mert át kell kelni az úttesten és gyorsan mennek a kocsik", az tegye a szívére a kezét és gondolja át, mikor kapta magát legutóbb gyorshajtáson.
Jól kivitatkoztuk magunkat, én próbáltam megmagyarázni a megmagyarázhatatlant, megvédeni kis hazámat.
A következő forduló akkor lesz, mikor el kéne dönteni, megyünk-e karácsonykor Pestre vagy sem. Mert ő lassan nem mer és nincs is kedve, mert az embert többségében csak szar éri.
És kicsit itt most egyetértek vele.