2012. április 24. 13:34 - szőkekék

április 24.

Most már csak azon zokogok itt a kanapén a díszpárnába, hogy hogy a picsába juthattam idáig; ki miben és mennyire bűnös; mit rontottam el; mit rontottak ők el; hová vezet ez és miért valamint hogy velem mégis ki törődik?

Én kinek mondhatnám el...?

komment
2012. április 24. 10:53 - szőkekék

bővebben megjöttünk

Tehát 1'000 km. 10 nap szanaszét.

Április 5-9-ig Speyer (D). Rheinland-Pfalz, azt hiszem. speyer.de  dóm  közlekedési- és tech. múzeum IMAX mozival, séta egy Boeing szárnyán, hajókázás a Rajnán, SeaLife, stb. A kikötőben, természetes közegben láttunk hódot, kormoránt, vadludakat, hattyút, vadkacsákat és egy fura zöld papagájfajtát, mely elhíresült arról, hogy "kiszabadultak" és elözönlötték, benépesítették a várost, a városi parkok, ligetek fáit. Kaptam egy szép karórát, mivel az enyém (kb. 8 éves) kapcsa már kikopott és gyakran kikapcsolódott. Megjegyzendő még, hogy Speyer város honlapjáról a turisták letölthetik a város térképét, az ajánlott városnéző körséták útvonaltérképét valamint mp3 formátumban az útvonaltérképhez hangos idegenvezetést a saját mp3 lejátszóra! Persze, Speyer nem világváros. Ez elképzelhetetlen lenne Barcelona, Párizs, New York vagy Budapest esetében, ahol mindenki pénzt akar csinálni az idegenvezetésből. Speyer meg (talán) úgy gondolja, hogy ez egy kis plusz figyelmesség azért, hogy elköltöttünk a városban 4 nap alatt ennyi és ennyi pénzt. (kemping, múzeum, belépő a császári sírhelyekre, kaja, új karóra, új fürdőnadrág, hajó, SeaLife, stb.) Ez a lehető legegyszerűbb és legkörnyezetbarátabb megoldás.

Április 9-11-ig Bad Wörishofen (D). Allgäu régióban található, azaz már Bajorországban. Legfőbb attrakció a termálfürdő és a vidámpark. Mi csak fürödtünk. A kempingben volt egy klassz közös helyiség, úgy nézett ki, mint egy nagy nappali. Néhány kanapé, bőrfotelek, ebédlőasztal vagy 8 székkel, könyvespolcok, kandalló. Az egyik sarokban állt egy konyhaszekrény, rajta kávéfőzővel. Mellette kis papírtálcán aprópénz (!). Egy csésze kávé 1 euro. Ha az ember felírta magát a faliújságon található listára, hogy mennyi zsömlét kér reggelire, másnap ugyanitt megtalálta a friss zsömléket, az árát ott kellett hagyni szintén a papírtálcán. Nagyjából működött is a dolog, mivel kb. 20-25 euro aprópénz hevert ott reggeltől délutánig. Itt volt wifi is, vittük a laptopot és a bőrfotelből tévéztünk rajta.

Április 11-14-ig Bad Ragaz (CH). Kicsit rápihentünk az eddigi pár nap utazásra, egy nap volt csak napos idő, akkor elkirándultunk Vaduzba (Lichtenstein). És persze itt is fürdőzés. Szerettünk volna erről a bázisról többet kirándulni, de jó szar időt fogtunk ki, hűvös volt és gyakran esett is az eső. Arról nem is beszélve, hogy az uticélok nagy részét még hó fedte. (St.Moritz, Säntis, Flumserberg, stb.) Amit megállapítottam: bocsánat, nem azért, hogy felvágjak, de ez a svájci sterilitás is elég nehezen emészthető, de hogy Lichtensteinben még ennyire se bírnék élni, az tuti. Még sterilebb, még sótlanabb...nem is tudom, mihez hasonlítani.

Mindez lakókocsival. Képek majd később. Mert hogy azóta zajlik az élet, hogy b*szná meg...