2009. július 02. 13:44 - szőkekék

július egy, kettő...!

Eddig faltam John Grisham (Az Ügyfél, A Pelikán-ügyirat, A cég, Ha ölni kell, stb.) The Brethren (nem tudom, mi lehet a magyar címe, Szövetség? Testvériség? vagy valami egészen más...) című könyvét -hangulat kérdése az egész. Szeretem a titkosügynökös-átverős-okosos-menekülős-igazságosztós könyveit; megfelelő időben és helyen.
Aki nem akarja, hogy lelőjjem a poént, az most csukja be a blogot és menjen rendet rakni a zoknis fiókjában. Na.
Most kb. 6 oldal van még hátra, egészen eddig azt gondoltam, hogy a 3 dutyiban ülő bírót a végén megfosatja a CIA, megkapják a magukét, amiért megpróbáltak megzsarolni pár jóhiszemű embert, akik újsághirdetés útján szerették volna megtalálni a -meleg- szerelmet. Ebbe a csapdába sétált bele a legesélyesebb amerikai elnökjelölt is, ezért kapcsolódott be a CIA.
Ezek az idióták meg tényleg tejeltek fejenként 2 millát a 3 zsaroló bírónak, plusz kegyelemben részesültek. Én a végén tuti, hogy hátba löttem volna őket, amikor már azt hiszik, hogy minden penge, leléphetnek a zsével.
Annyira felhúztam magam azon, hogy elmarad a bosszú, hogy bevágtam a sarokba a könyvet.
Bosszú.
Van bennem is bosszúvágy, azt hiszem. És hogy miért...nos, azt még magamnak is nehéz bevallani.
Gondok vannak, csak nem tudom, pontosan hármunk közül kivel, melyik kettővel.
Lefoglaltuk a helyet holnap éjszakára egy vonatra. Egy nyitott vonatvagon-váz, amire felhajtunk az autóval Kanderstegnél és 1 óra alatt átvisz Olaszországba, hegyen-völgyön át, kikerülve többek között olyan kényes pontokat, mint a Gotthard-alagút.
17 km a hegyen át...már áthajtottunk rajta egy-kétszer. Az embernek az az érzése, hogy sose kerül ki abból a bunkerből. Mennyi az a 17 km...? Két falu közti távolság? Újpestről Csepelig? Nem tudom. Mindegy, most kikerüljük, vonatra szállunk.

Így néz ki, végig a kocsiban kell ülni, de a vonaton vagy rajta.

Ha már Gotthard: nem is írtam arról, hogy fontos állomáshoz ért a másik, a "vonatos" Gotthard-alagút építése. A meglévő tehát 17 km hosszú és közúti forgalom halad át rajta, már évtizedek óta. A másikat most építik, már sok-sok éve, várhatóan 2017-re lesz teljesen kész és a legmodernebb vasúti összeköttetés lesz észak és dél között, az Alpok szívébe fúrva. Szeretnék ugyanis "sínre" rakni a teherszállítást ezen a szakaszon.
57 km.
Az eddigi leghosszabb alagút a világon.
Az alagút része egy megaprojektnek, ami összesen 19,1 milliárd svájci frank költségvetésű házifeladat, 1998-as áron számolva. Az alagút ebből kb. 9,6-ba kerül. Mindezért egyedül az állam állja a cechet. Persze, Nyugat-Európa szeretett volna részesülni, pénzt adni, hogy aztán ott lehessen megmondani a tutit, hogy mit miért, hogyan. És hogy ne úgy...
Na, a helyzet az, hogy a fiúk fúrtak, fúrtak, két oldalról éveken át és kb. két hete találkoztak össze a fölg alatt, a "fúrópajzs két végén". Volt tévékamera, pezsgőzés, satöbbi. Pont mint amikor a franciák és az angolok összetalálkoztak az Euro-alagútban.
Dög meleg van.
Ma is néztem 3-4 rész Kaméleont. Furcsa és meglepő volt, hogy fiatalon Jennifer Garner (Electra, Alias) is játszik benne.
Nahát.

komment
süti beállítások módosítása